sobota, 7 maja 2011

Pozostań jej wierny

"Tak jak kiedyś mój rodzony ojciec włożył mi w rękę książkę i pokazał w niej modlitwę o dary Ducha Świętego, tak dzisiaj ja, którego również nazywacie »ojcem«, pragnę modlić się z warszawską i polską młodzieżą akademicką: o dar rozumu, o dar umiejętności, czyli wiedzy, o dar rady, o dar męstwa, o dar pobożności, czyli poczucia sakralnej wartości życia, godności ludzkiej, świętości ludzkiej duszy i ciała, wreszcie o dar bojaźni Bożej, o którym mówi Psalmista, że jest początkiem mądrości. Przyjmijcie ode mnie tę modlitwę, której nauczył mnie mój ojciec – i pozostańcie jej wierni. Będziecie wówczas trwać w wieczerniku Kościoła, związani z najgłębszym nurtem jego dziejów"- powiedział, 32 lata temu przed warszawskim kościołem świętej Anny, bł. Jan Paweł II do nas, młodych.


Trudno być dobrym chrześcijaninem, trudno radośnie wypełniać swoje powołanie bez pomocy Ducha Świętego. Naprawdę warto wejść z Nim w komitywę! :) 


A czy znasz modlitwę o dary Ducha Świętego? Pamiętaj o niej na początku dnia, przed rozpoczęciem nauki, czy innej ważnej pracy. Spisz ją, przypnij do korkowej tablicy, połóż na biurku, włóż do kalendarza... :)


Jeśli chcesz pięknie przeżyć swoje życie, nie może zabraknąć w nim Jego obecności. 


Modlitwa bł. Jana Pawła II

Duchu Święty, proszę Cię:
o dar Mądrości do lepszego poznawania Ciebie i Twoich doskonałości Bożych,
o dar Rozumu do lepszego zrozumienia ducha tajemnic wiary świętej,
o dar Umiejętności, abym w życiu kierował się zasadami tejże wiary,
o dar Rady, abym we wszystkim u Ciebie szukał rady i u Ciebie ją zawsze znajdował,
o dar Męstwa, aby żadna bojaźń ani względy ziemskie nie mogły mnie od Ciebie oderwać,
o dar Pobożności, abym zawsze służył Twojemu Majestatowi z synowską miłością,
o dar Bojaźni Bożej, aby żadna bojaźń ani względy ziemskie nie mogły mnie od Ciebie oderwać.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz