niedziela, 10 października 2010

Babcina mądrość


"Za wszystko dziękujcie Bogu, taka jest bowiem wola 
 Boża względem was w Jezusie Chrystusie."
 1 Tes 5, 18

Bardzo kocham moją babcię i wiele się od niej uczę. To głównie ona nauczyła mnie wdzięczności Panu Bogu za każde dobro jakie otrzymujemy. 

Kierunkowy do Lublina? Aha, 81! Okej, dzwonię.
- Babciu, już jesteśmy w domu! Dojechaliśmy! Droga całkiem dobra, korków nie było..
- O, jak dobrze, więc Bogu niech będą dzięki!

Kiedyś, gdy tego nie rozumiałam strasznie mnie to irytowało.
"Bogu niech będą dzięki... 
Bogu niech będą dzięki... 
i ... Bogu niech będą dzięki.." 

Często ludowa pobożność jest bardzo krytykowana, że brakuje w niej ponoć autentycznej wiary. Ach, ale ten, kto tak myśli nie zna mojej babci! Ile w tej małej, prawie dziewięćdziesięcioletniej kobiecince życiowej mądrości.

Nie raz uważam, że na coś absolutnie sobie zasłużyłam, że to tylko i wyłącznie moja zasługa, moich talentów, starań, pracy. Jednak nic bardziej mylnego! Wtedy zachowuję się jak jeden z dziesięciu uzdrowionych, który w szale radości zapomniał Komu należą się szczere podziękowania..

Wszystko jest łaską!
Dziękujmy, nawet częściej niż prośmy!

Zły pewnie będzie bardzo często atakował i szeptał nam do ucha: "Ej, no. Przestań już Mu dziękować! Ile można? Weź coś w końcu dla siebie!" I tu kolejne kłamstwo, bo choć nie wiadomo jak piękne rzeczy  byśmy robili i tak nigdy nie zasłużymy sobie na wszystko, co dostajemy.. Zupełnie za darmo i czasem nieoczekiwanie.

Wszystko jest łaską. 

Naprawdę wszystko...
Otwórzmy tylko oczy :)

Życzę i Tobie, i sobie, Kochana/y tej wdzięcznej postawy pokornego Samarytanina.

A może by tak dziś zamiast kolejnych zmarnowanych minut, godzin np. na Facebooku pomyśleć za co mogę Panu Bogu podziękować? Wypisać to na karteczce, a potem zrobić oczy jak pięć złoty, bo nawet wcześniej nie wiedzieliśmy, że aż tyle dostajemy, tyle mamy? ;)

Ja dziękuję Ci za to, że jesteś i zawitałaś/eś tutaj! :)

Małołączniak, ukochane Tatry
autorstwa Kasi Jastrząb

PS Kasiu, pozdrawiam Cię tu szczególnie! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz